Lenteschool

Tijdens de Lenteschool krijgen leerlingen de kans om eventuele opgelopen achterstanden weg te werken. Dit is een korte maar intensieve periode met als doel om over te gaan naar het volgende leerjaar. De Lenteschool vindt plaats rondom en tijdens de meivakantie.


Bij de Lenteschool worden zowel onze eigen docenten als docenten die werkzaam zijn op de desbetreffende school ingezet. Het voordeel hiervan is dat de leerlingen en docenten van school elkaar al kennen en zo op een passende en effectieve manier begeleiding wordt geboden die de leerling nodig heeft.


De Lenteschool is een project op basis van een overheidssubsidie die jaarlijks verleend wordt. De overheid verleent de subsidie om het doubleren tegen te gaan en de kans op overgang naar het volgende leerjaar te vergroten. De Lenteschool is hierdoor niet mogelijk voor examenklassen.


VOORDELEN LENTESCHOOL

  1. De Lenteschool docenten zijn vaak oud-leerlingen van de school.
  2. De Lenteschool docenten vinden het leuk om kennis over te brengen.
  3. Door eigen ervaring weten de Lenteschool docenten wat het is om extra hulp te krijgen.
  4. De Lenteschool docenten vinden het een uitdaging om leerlingen te helpen met de voorbereiding van een toets.

Je vindt ons op

Wie kun jij verwachten?

Wist u dat...

...de Lenteschool een project tijdens de meivakantie is en dit ook wordt doorgetrokken tijdens de zomervakantie en herfstvakantie? Alleen is de naam dan anders en heet het Zomerschool en Herfstschool.

Onze werkwijze

  • 1. Aanmelding

    De school of ouder(s)/verzorger(s) nemen contact op met Studiecentrum Voorne via de website of via een van onze collega’s.

  • 2. De beste match

    Binnen Studiecentrum Voorne bekijken we welke (vorm van) begeleiding het beste bij de leerling past en wat een goede match is tussen leerling en begeleider.

  • 3. Kennismakingsgesprek

    In een intake- of kennismakingsgesprek maken de leerling en ouder(s)/verzorger(s) kennis met de begeleider of Locatiecoördinator van de desbetreffende school en wordt het traject of de begeleiding nader toegelicht.

  • 4. Start traject/begeleiding

    De leerling start met het traject/begeleiding en gaat met (een van) onze collega’s aan de slag. 

  • 5. Tussentijds contact en afstemming

    Indien nodig is er tijdens het traject/begeleiding tussentijds contact en afstemming mogelijk tussen de school en de ouder(s)/verzorger(s) om het traject zo effectief en passend mogelijk te laten verlopen.

  • 6. Eindevaluatie

    Aan het einde van het traject vindt een eindevaluatie plaats waarin het verloop van het traject, het effect van de begeleiding en de ontwikkeling van de leerling wordt besproken. Ook wordt een advies gegeven over eventuele vervolgstappen.

Op en met de school van de leerling

Geschikt voor het voortgezet onderwijs

Begeleiding op maat

Inschrijven

Wilt u uw kind inschrijven zodat de juiste begeleiding wordt geboden en schoolresultaten verbeterd? Dan kunt u zich via onderstaande knop inschrijven en nemen we contact met u op.


Bent u een school en wilt u deze dienst aan uw leerlingen bieden? Ook dan kunt u zich via onderstaande knop inschrijven en nemen we contact met u op.

Ja, dit wil ik graag

Ouders aan het woord

Share by: