Professionals met verschillende expertises worden ingezet voor verschillende vormen van individuele begeleiding. Wij bieden passende begeleiding aan voor zowel leerlingen als docenten die geschikt zijn voor het primair en voortgezet onderwijs.
Inzet specialistische zorgondersteuning
Vanuit Studiecentrum Voorne is het mogelijk om voor een flexibel aantal uren een orthopedagoog op school in te huren. De orthopedagoog kan ingezet worden om leerlingen te observeren, mee te denken in verschillende overlegvormen, voor het geven van advies of voor de inzet van individuele begeleiding. Neem contact met ons op voor meer informatie en de mogelijkheden.
VOORDELEN
Voor sommige leerlingen is meer intensieve begeleiding nodig, bijvoorbeeld wanneer sprake is van ontwikkelings-, opvoedings- of gedragsproblemen. Dit kan door middel van:
Pedagoog en gezinspedagoog
Individuele begeleiding orthopedagoog
Vanuit Studiecentrum Voorne is het mogelijk om intensieve individuele begeleiding buiten schooltijd te bieden door een orthopedagoog. De invulling van de begeleiding is afhankelijk van de behoeften van het kind en wordt op maat geboden, thuis of op school. Voor kinderen met bijvoorbeeld (kenmerken van) ADHD, ADD of een autisme spectrum stoornis, kan een orthopedagoog ondersteuning bieden aan zowel leerlingen als ouders bij het begrijpen van en in de omgang met het gedrag van leerlingen.
Studiecentrum Voorne biedt verschillende thema-avonden aan op scholen. Dit zijn voorlichtingen voor ouders van zowel brugklasleerlingen als ouders van leerlingen uit de overige leerjaren.
Hierbij wordt een interactieve presentatie verzorgd waarbij het onderwerp “Hoe help ik mijn kind bij het maken van huiswerk?” centraal staat.
Begeleiding van docenten of persoonlijk vlak of op werkgebied.
Tijdens de docentbegeleiding wordt samen met de docent gekeken op welk gebied behoefte aan begeleiding is. Dit kan zijn op persoonlijk vlak, zoals naar aanleiding van een thuissituatie zoals ziekte etc., maar ook naar aanleiding van bijvoorbeeld (tijds)planning, werkdruk, werksfeer etc. Hierna zal een plan van aanpak worden opgesteld waarin het persoonlijk contact met de docent centraal staat.
De school of ouder(s)/verzorger(s) nemen contact op met Studiecentrum Voorne via de website of via een van onze collega’s.
Binnen Studiecentrum Voorne bekijken we welke (vorm van) begeleiding het beste bij de leerling past en wat een goede match is tussen leerling en begeleider.
In een intake- of kennismakingsgesprek maken de leerling en ouder(s)/verzorger(s) kennis met de begeleider of Locatiecoördinator van de desbetreffende school en wordt het traject of de begeleiding nader toegelicht.
De leerling start met het traject/begeleiding en gaat met (een van) onze collega’s aan de slag.
Indien nodig is er tijdens het traject/begeleiding tussentijds contact en afstemming mogelijk tussen de school en de ouder(s)/verzorger(s) om het traject zo effectief en passend mogelijk te laten verlopen.
Aan het einde van het traject vindt een eindevaluatie plaats waarin het verloop van het traject, het effect van de begeleiding en de ontwikkeling van de leerling wordt besproken. Ook wordt een advies gegeven over eventuele vervolgstappen.
Op en met de school van de leerling
Geschikt voor het primair en voortgezet onderwijs
Begeleiding op maat voor leerlingen en docenten
Wilt u uw kind inschrijven zodat de juiste begeleiding wordt geboden en schoolresultaten verbeterd? Dan kunt u zich via onderstaande knop inschrijven en nemen we contact met u op.
Bent u een docent en wilt uzelf begeleiding op persoonlijk of werkvlak? Ook dan kunt u zich via onderstaande knop inschrijven en nemen we contact met u op.
Copyright by POSH Marketing © All rights reserved